martes, 25 de noviembre de 2008

NEW STEP: dissenyadors independents a Paris

Ahir diumenge, tot i que feia un veritable temps de chien a Paris, vaig decidir abrigar-me bé i dirigir-me cap al 104, un nou –i enorme- espai públic dedicat a l’art i la cultura ubicat al 19 arrondissement. La cita? La primera edició de la fira New Step, Le Grand Magasin, un show-room col.lectiu on intervenien 100 creadors tant de roba com d’accessoris, francesos com estrangers, cadascun amb el seu propi stand. Només per l’edifici ja valia la pena anar-hi, però aquí em limitaré a parlar dels dissenyadors, perquè si no aquest post corre el risc de ser el més llarg de la història -esteu avisats!-.

Per ser franca, la veritat és que els creadors de joies i bijuteria són els que més em van agradar; ja que pel que fa al tèxtil, molts apostaven per un estil entre hippy-colorista-ballarí de capoeria amb el qual precisament no comulgo. Ara bé, quant als accessoris, vàries dissenyadores són les que em van seduir gràcies a unes creacions originals, treballades i divertides que bé podríem importar cap a Barcelona. El meu coup de foudre absolut va ser The French Factory, una firma que aposta per un estil dolç, naïf i molt bufó, capaç de crear meravelles com aquestes:
No, no us penseu que es tracten dels exquisits macarons de Ladurée o Pierre Hermé, sinó de The French Factory, que ha agafat el dolç més típicament parisí i l’ha convertit en deliciosos collarets que es mengen amb la mirada. J’adore! Pero no només em quedaria amb aquest simpàtic complement, moltes altres peces de The French Factory també em van picar l’ullet, com el collaret amb la càmera de fotos, potser més vist, però ben trobat també.
Una altra interessant descoberta va ser la línia de complements de Mamzelle Chocolat –si, el tema gastronòmic em tira!-. Amb diferents materials i colors, aconsegueix unes joies úniques, d’esperit bohemi bourgeois, amb un puntet de barroquisme, però sempre elegants. Tanmateix, si m’hagués de quedar només amb una peça del seu stand, aquesta seria un dels seus gorrets de mohair amb plumes aplicades. M’encanta!

I, per acabar, les creacions de Violette Van Parys. Simpàtiques calaveres, heroïnes de còmic guerreres, flors delicades o vedettes amb plumes… les criatures d’aquesta artista tenen el cos de porcellana, meticulosament decorat amb fins traços d’or. A més, la noia és encantadora i, segons em va explicar, també ven les seves joies a Barcelona, concretament a La Basílica (C/ Sant Sever, 7), una galeria dedicada a joieria contemporània que decididament visitaré quan torni a casa. Ja queda menys!

No hay comentarios: